سه شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-09
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

سفر اعضای کمیته اعتبارات بانک صنعت و معدن به چابهار و بازدید از دو طرح تولیدی | شرکت توانیر، مشتری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شد | عرضه اوراق مرابحه شرکت نیان الکترونیک با ضمانت بانک توسعه صادرات ایران | معرفی بسته‌های ویژه همراه اول برای روز مادر | همراه اول برترین روابط عمومی در «ارتباطات رسانه‌ای» و «کاربرد هوش مصنوعی» |

کد خبر: 112343
تاریخ انتشار: 18 آذر 1404 - ۲۲:۵۶

همراه اول برترین روابط عمومی در «ارتباطات رسانه‌ای» و «کاربرد هوش مصنوعی»

همراه اول در بیست‌ویکمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی درخشید و با رأی هیأت داوران، دو عنوان روابط‌عمومی برتر در «ارتباطات رسانه‌ای» و «کاربرد هوش مصنوعی» را دریافت کرد.

فرهنگ اقتصاد _ به نقل از مرکز ارتباطات، توسعه برند و رویدادهای بین‌المللی همراه اول، بیست‌ویکمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی با حضور محمد گلزاری دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت و جمعی از مدیران، کارشناسان و استادان روابط عمومی داخلی و حضور آنلاین متخصصان بین المللی، روز سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.

 

مسعود پزشکیان، رییس جمهور کشورمان نیز به مناسبت برگزاری این رویداد پیامی اختصاصی ارسال کرد که توسط دبیر این سمپوزیوم قرائت شد.

 

در بخشی از متن پیام آمده بود «روابط‌عمومی‌ها امروز در نقشی فراتر از یک دانش و حرفه صرف، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی، در خط مقدم اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی فعالیت می‌کنند. این حرفه ذاتا در خدمت مردم است. گفت‌وگو، ایجاد وفاق و همدلی در جامعه از کار ویژه‌های اصلی حرفه روابط‌عمومی است؛ نیاز امروز کشور ما همین وفاق اجتماعی است که می‌تواند به حل مشکلات و افزایش رضایت‌مندی مردم کمک کند.»

 

در ادامه آمده بود که «کارکرد روابط‌عمومی‌ها فقط به دوران صلح محدود نمی‌شود؛ در زمان بحران نیز این حرفه در دفاع از مواضع کشور و تقویت تاب‌آوری جامعه نقش‌آفرین است. در جنگ ۱۲ روزه شاهد بودیم که روابط‌عمومی‌ها در کنار نیروهای انتظامی و امدادی، خدمات چشمگیری به مردم ارائه کردند؛ از ایفای نقش حداکثری در لحظه بحران گرفته تا همراهی در بازگشت به وضعیت پسابحران. این یک ضرورت است که در بحران غافلگیر نشویم و با تقویت توان پیشگیری، بتوانیم بیشترین نقش را ایفا کنیم. انتظار می‌رود روابط‌عمومی‌ها همواره در ارتباط مستقیم و مستمر با مردم باشند.»

 

هوشمند سفیدی در ادامه این مراسم به محورهای اصلی این رویداد از جمله بحران‌های جنگی، مطالبات افکار عمومی و سرمایه اجتماعی اشاره و ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به هم‌افزایی بیشتر در جامعه روابط‌عمومی کشور منجر شود.

 

دبیر این سمپوزیوم با انتقاد از غلبه رویکرد تبلیغاتی بر روابط‌عمومی در ایران، تأکید کرد: روابط‌عمومی کارآمد باید دوسویه، راهبردی و مبتنی بر پژوهش افکار عمومی باشد و در مدیریت بحران‌ها نقش حل مسئله و ارائه راه‌حل را بر عهده بگیرد. در دوران صلح، مهم‌ترین وظیفه روابط‌عمومی پیشگیری از بحران و در زمان بحران، حضور فعال و اثرگذار در صحنه است؛ امری که مستلزم توان فنی و حرفه‌ای بالاست.

 

وی با اشاره به اهمیت قدرت نرم و جنگ‌های شناختی امروز، خواستار تقویت جایگاه روابط‌عمومی در ساختار حکمرانی، حفظ استقلال آن و پرهیز از ادغام این حوزه در زیرمجموعه مدیریت عامل سازمان‌ها و ارگان‌ها شد و از شورای اطلاع‌رسانی دولت خواست به استقلال حرفه‌ای روابط‌عمومی توجه ویژه داشته باشد.

 

محمد گلزاری، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز طی سخنانی اظهار کرد: هرچه تعامل با انجمن‌های علمی و تخصصی بیشتر شود، اثرگذاری این حوزه نیز افزایش می‌یابد.

 

وی با اشاره به «دفاع ملی ۱۲ روزه» گفت: دیگر نمی‌توان با مدل‌های سنتی و الگوهای شکست‌خورده افکار عمومی را مدیریت کرد؛ مردم واقعیت‌ها را خودشان می‌بینند، در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و اگر پیام‌های رسمی در مدار اقناع نباشد، کنار گذاشته می‌شود. اقناع، دیگر فرایندی بالا به پایین نیست و همه ذی‌نفعان، منتقدان و کارشناسان باید امکان اظهار نظر داشته و دولت هم شنونده خوبی باشد.

 

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح و تقویت زیرساخت‌های روابط‌عمومی گفت: بخشی از این مسیر بر عهده دولت و بخشی نیازمند همراهی انجمن‌ها و گفت‌وگوی مسوولانه با مدیران است.

 

گلزاری «فقدان پروتکل ملی روابط‌عمومی در شرایط بحران و جنگ» را در این ایام یک خلأ جدی دانست و خواستار تدوین یک پروتکل یکپارچه با کمک انجمن‌های علمی شد تا در موقعیت‌های حساس، روایت و اقدامات رسانه‌ای منسجم‌تر باشد.

 

مسعود کوثری، استادیار و مدیرگروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران نیز در ادامه این رویداد با اشاره به تحولات جهانی، طی سخنانی گفت: پس از جنگ جهانی دوم برخی تصور می‌کردند دیگر جنگی در جهان رخ نخواهد داد، اما قرن جدید نشان داد که جنگ‌ها یکی پس از دیگری از راه رسیدند و ما شاهد جنگ از اوکراین تا سودان، لبنان، غزه و حتی تهاجمات رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه ایران بودیم.

 

به‌گفته وی ارتباطات جنگ امروز یک ضرورت است و اگرچه ممکن است در خودِ جنگ پیروز شد، اما در عرصه روابط‌عمومی و افکار عمومی بازنده بود؛ بنابراین باید به‌سرعت به کمبود اطلاعات معتبر، رقابت روایت‌ها، جنگ روایت‌ها و نقش افکار عمومی در دوره بحران توجه جدی‌تری شود.

 

گفتنی است در جریان برگزاری این سمپوزیوم بین المللی، استادان و اندیشمندان داخلی و خارجی در نشست‌های تخصصی درباره «شناخت و مقابله با تکنیک‌های روابط عمومی دشمن در درگیری‌های هیبریدی»، «تکنیک‌های شناخت اخبار جعلی و نقش روابط عمومی‌ها در حین جنگ و پساجنگ» و «مدیریت افکار عمومی برای تقویت انسجام ملی در بحران‌های جنگی» به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

 

*تقدیر از روابط عمومی‌های برتر
همچنین در ادامه این رویداد و در بیست‌ودومین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران که همه ساله همزمان با سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی برگزار می‌شود، از روابط عمومی‌های برتر ایران تقدیر به عمل آمد.

 

در بخش معرفی برترین های روابط عمومی ایران، روابط عمومی «همراه اول» با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابی‌های علمی و تخصصی صورت گرفته موفق به دریافت دو عنوان «روابط‌عمومی برتر» شد.

 

بر این اساس عناوین روابط عمومی برتر در حوزه‌های «ارتباطات رسانه‌ای» و همچنین «بهترین کمپین کاربرد هوش مصنوعی» را کسب کرد و شایسته دریافت لوح و تندیس این جشنواره شد.

برچسب ها: شرکت همراه اول, هوش مصنوعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/112343

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • نشان عالی کیفیت در صنعت اپراتوری به مدیرعامل همراه اول اعطاء شد
  • مقامات استان کرمانشاه، خواستار مداخله وزیر دفاع در پرونده یک استعفای پرابهام شدند
  • بدعتی نو در صنعت پتروشیمی ایران، کسب مقام اول دیگر به معنای موفقیت و پاداش نیست؛ بلکه به معنای خداحافظی با صندلی مدیریت است!!!
  • تقدیر صندوق بازنشستگی نفت از موفقیت صادراتی بزرگ شرکت نفت سپاهان
  • مدیریت هادی عبداللهی چگونه این شرکت را به صدر صنعت بیمه رساند
  • بیمه دی پشتیبان جامعه در عصر تهدیدات نوین
  • رشد ۱۱۰ درصدی مبلغ اوراق گام صادر شده توسط بانک کشاورزی / تخصیص ۴۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار به زنجیره‌های تولید بدون خلق پول جدید
آخرین اخبار
  • تحول بزرگ در پتروشیمی ایلام با حذف یونیت ۳۰
  • سفر اعضای کمیته اعتبارات بانک صنعت و معدن به چابهار و بازدید از دو طرح تولیدی
  • شرکت توانیر، مشتری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شد
  • عرضه اوراق مرابحه شرکت نیان الکترونیک با ضمانت بانک توسعه صادرات ایران
  • معرفی بسته‌های ویژه همراه اول برای روز مادر
  • همراه اول برترین روابط عمومی در «ارتباطات رسانه‌ای» و «کاربرد هوش مصنوعی»
  • فرزین: ارزش پتروشیمی بندر امام را به ۴۰۰ میلیون دلار افزایش خواهیم داد/ عباس‌زاده: پروژه‌های پتروشیمی،۱۳ میلیارد دلار دیگر ارز لازم دارند / اخلاقی: اعتبار هلدینگ خلیج‌فارس، ضامن ایفای تعهدات این مجموعه است/ امین‌نژاد: حدود ۲ میلیارد دلار از تعهدات بیدبلند خلیج‌فارس با خوش‌حسابی پرداخت شده است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت صنایع پتروشیمی شهید رئیسی گلستان
  • نقش ماندگار شهدا در اعتلای ایران اسلامی
  • قهرمانی تیم تیراندازی و درخشش تیم های دو و میدانی و شطرنج پارس در رقابت های شیراز+عکس
  • تامین مالی بیش از ۶ همتی نهضت ملی در استان سیستان و بلوچستان توسط بانک مسکن
  • گامی دیگر در مسیر نظم، ایمنی و تعالی بهره‌وری عملیاتی
  • ثبت بالاترین نرخ رشد سپرده‌ها در پنج سال اخیر؛ جهش ۳۴ درصدی منابع بانک کشاورزی
  • اجرای سیاست‌های اعتباری بانک کشاورزی همراستا با اهداف بنیادین قانون اساسی

منهای اقتصاد
  • معرفی بسته‌های ویژه همراه اول برای روز مادر
  • همراه اول برترین روابط عمومی در «ارتباطات رسانه‌ای» و «کاربرد هوش مصنوعی»
  • گاز ساختمان های تحت مدیریت دولت قطع شود/ کارکنان با لباس زمستانه در محل کار حاضر شوند/ با پرده مناسب، عایق درب و پنجره ها به آسانی می توان از هدر رفت گرمای خانه و محل کار جلوگیری کرد
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی

فیلم
    اینجا میدان تولید است . هر روزمان جهاد است و هر نفسمان ایثار
    شبی خاطره‌انگیز با رسیتال پیانو محمدرضا ظریف در تالار رودکی
    فرهنگ اقتصاد _ شامگاه جمعه، دهم اسفند ماه، تالار رودکی میزبان رسیتال پیانو محمدرضا ظریف، نوازنده چیره دست و هنرمند نامی، به همراه گروه نوازندگان همراه ایشان…
    برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمات رایگان پزشکی ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بندر امام خمینی(ره) توسط پتروشیمی اروند
    فرهنگ اقتصاد _این برنامه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت پتروشیمی اروند و با…
    تجلیل از شرکت پتروشیمی نوری به عنوان شرکت برتر در حوزه ی کار و حمایت از حقوق کارگران
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم که با حضور مدیران عامل، مدیران ارشد و فعالان حوزه کار و تولید در منطقه برگزار شد، از تلاش‌ها و دستاوردهای…
    رشد ۹۴ درصدی ارزش فروش و ۳۴ درصدی تناژ پتروشیمی بندر امام در نیمه نخست سال ۱۴۰۴
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام؛ این مجتمع در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ موفق شد دستاوردهای قابل‌توجهی در حوزه فروش…
    ورود رآکتور اوره به سایت  پتروشیمی هنگام
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی هنگام، این تجهیز کلیدی که قلب واحد تولید اوره را تشکیل می‌دهد، پس از عبور از مراحل حمل و جابه‌جایی تخصصی، اکنون در محدوده سایت…
    ۱۲ سال تداوم‌عدم آلایندگی مبین انرژی خلیج‌فارس
    فرهنگ اقتصاد _ بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده توسط مراجع ذی‌صلاح محیط‌زیستی و طبق تأییدیه صادره، نام شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس برای دوازدهمین سال همچنان در فهرست واحدهای آلاینده…


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب